WM 2006 Spiel

Site met standen, foto's en achtergronden bij het WM 2006 Spiel

maandag, juli 10, 2006

Volslagen onbekende wonderlijke figuren

Uit de hand gelopen reactie, door Piet Douwsma

Zondagavond voor het eerst van mijn leven verbleef ik in dorpscafé "De Riperkrite" te "De Tynje". Samen met andere WM2006spiel enthousiastelingen en enkele plaatselijke luidruchtige autochtonen keken wij naar de vertoningen van de bestbetaalde voetbal miljonairs van Italië en Frankrijk. Ik moet zeggen, het vertoondespel van deze verwende veelverdieners viel niet tegen. Ik heb me wel eens meer verveeld. Natuurlijk werd mij door een scheidsrechtelijke dwaling (onterechte pengel voor les bleus) de hoofdprijs door de neus geboord en ging de organisator met het grote geld aan de haal.

Toch heb ik deze avond kostelijk genoten van de atmosfeer. Gesproken met mij volslagen onbekende wonderlijke figuren zoals Louis Westerhof die een meisjes hockeyteam onder zijn hoede heeft en nu verschillende hockeyregels in het voetbal wil invoeren. Corners voor wanneer de bal met de voet wordt beroerd, het verbieden van rising shots en meer van dat fraais. Ook heb ik kennis mogen maken met Peter "chicken tonight" Grondsma. Hij schijnt een bijzonder prettige relatie met Sicco Heldoorn te onderhouden.

Kortom, een bijzonder genoegelijke avond. Hopelijk wordt het in De Alpen ook zo leuk. Al hoop ik dan wel dat de Arendz-clan elkaar wat minder de prijzen toe zal schuiven. Pikant detail: de winnaar, J.A. uit B. had zijn 5 euro inschrijfgeld niet betaald!!! Ik dacht dat al die wanbetalers allang geschorst waren!! Nog een pikant detail, dit feit werd mij medegedeeld door S.A. uit De V.(broertje van J.A.) met het dringende advies dat ik protest moest aantekenen. Dit geeft natuurlijk te denken over de interne familierelaties binnen de familie A.!

Ik ben geen slecht verliezer en zal daarom geen protest aantekenen. Bij deze meld ik me alvast aan voor het EM Alpenspiel. En dat de beste weer tweede moge worden!!!!